روسیه و چین به دنبال ساخت نیروگاه هسته ای در ماه!

 یوری بوریسف رئیس آژانس فضایی فدرال روسیه روز سه شنبه در یکی از نشست های جشنواره جهانی جوانان در سیریوس روسیه افزود: روسکوسموس و همکاران چینی آن به طور جدی در حال بررسی این پروژه هستند.

وی گفت: این ماموریت به صورت خودکار و با استفاده از فناوری رباتیک برای مصارف ایمنی تشعشعی انجام می شود.
رئیس آژانس فضایی فدرال روسیه ادامه داد: مشکلات فنی ناشی از ایجاد چنین امکاناتی عملا حل شده است.

بوریسوف درباره هدف از تحقق این پروژه مشترک روسیه و چین گفت: تنها از طریق انرژی هسته ای می توان از عملکرد تجهیزات ایستگاه فضایی آینده در سطح ماه اطمینان حاصل کرد.
وی ادامه داد: یک روز قمری ۲۷ روز زمینی به طول می انجامد و نیمی از این زمان نور خورشید به سطح ماه نمی افتد، بنابراین نمی توان از باتری های خورشیدی سنتی برای فضانوردان در آنجا استفاده کرد.
آژانس فضایی فدرال روسیه و اداره فضایی ملی چین پیش از این در سال ۲۰۲۱ یادداشت تفاهمی برای ایجاد یک ایستگاه مشترک برای انجام تحقیقات ماه امضا کردند.

جشنواره جهانی جوانان در تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۱ مارس ۱۴۰۲) با پیام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آغاز شد. این جشنواره تا ۷ مارس در قلمرو فدرال “سیریوس” واقع در منطقه کراسنودار روسیه ادامه دارد. به گزارش رسانه های روسی، ۲۰ هزار رهبر جوان از جمله ۱۰ هزار نفر از کشورهای دیگر در این جشنواره در زمینه های آموزشی، علمی، فرهنگی، ورزشی و تجاری شرکت کرده اند.

درباره ی javad

مطلب پیشنهادی

زندگی

آی زندگی! روی خوشت را نشـان بده

اختصاصی مجله روزهای زندگی -آی زندگی! روی خوشت را نشـان بده – دختری زیبا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *