فاطمه گودرزی خانواده‌ای عجین با هنر و سینما

فاطمه گودرزی
 

اختصاصی مجله روزهای زندگیفاطمه گودرزی خانواده‌ای کاملا هنری دارد. این هنرپیشه مطرح سینمای ایران همسر عبدا… گنجی، کارگردان سینماست. پسر او پویان هم بازیگر سینما محسوب می‌شود و به‌طور رسمی کارهای هنری انجام می‌دهد. در واقع باید گفت خانواده گنجی و گودرزی کاملا هنری و سینمایی هستند و در عرصه هنر فعالیت زیادی دارند. جالب است بدانید فاطمه گودرزی یک بار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فجر را به خاطر بازی در فیلم «غزل» دریافت کرد که تنها سیمرغ او محسوب می‌شود. البته خانم گودرزی هشت سال بنا به دلایلی ممنوع‌الکار بود، اما دوباره به عرصه سینما برگشت و کارهای خوبی از خود به یادگار گذاشت. فعالیت این خانواده هنری سال‌هاست که ادامه دارد و خانواده این هنرپیشه با هنر و سینما کاملا عجین شده‌اند. فاطمه گودرزی یک‌بار با ابوالفضل پورعرب بازی کرد که این فیلم در پاریس فیلم‌برداری شد و در مورد آن حرف و حدیث‌های زیادی به‌وجود آمد، اما بعد از مدتی دوباره به عرصه سینما برگشت.

وقتی فاطمه گودرزی مهمان مدیری شد
فاطمه گودرزی در دهه ۹۰ تا حد زیادی کم‌کار شد، اما یک‌بار در برنامه «دورهمی» مهران مدیری حضور یافت که در آن برنامه اتفاقات جالبی رخ داد. مدیری دو سال از گودرزی بزرگ‌تر است، اما در برنامه «دورهمی» مدام سربه‌سر خانم گودرزی می‌گذاشت و می‌گفت شما از من بزرگ‌تر هستید! درحالی‌که فاطمه گودرزی زیر بار نمی‌رفت و خلاصه کل‌کل آنها لحظات شیرینی را برای مخاطبان فراهم ساخت. حتما به خاطر دارید که این دو نفر در سریال «دردسرهای شیرین» هم‌بازی بودند که آنجا هرکدام سه ـ چهار بچه داشتند و اتفاقات طنزآمیزی شکل می‌گرفت. به‌طور کلی فاطمه گودرزی بازیگر کم‌حاشیه‌ای است. در برنامه «دورهمی» هم هرچقدر مهران مدیری تلاش کرد تا از او جمله‌های حاشیه‌ای بگیرد، موفق نشد. البته موضوع اصلی برنامه همان سن خانم گودرزی بود که حسابی مورد توجه مدیری و مخاطبان «دورهمی» قرار گرفته بود.

گودرزی
 

فاطمه گودرزی
با «جنگجوی پیروز» در عرصه طنز
یکی از فیلم‌هایی که فاطمه گودرزی با آن در عرصه طنز شناخته شد، فیلم «جنگجوی پیروز» بود که در دهه 70 به کارگردانی مجتبی راعی روی پرده سینماها رفت و گودرزی با این فیلم استعداد خود را در فیلم‌های طنز هم نشان داد و از آن پس تا حد زیادی مسیر زندگی حرفه‌ای او عوض شد. جالب است بدانید که خانم گودرزی در آن فیلم کنار اکبر عبدی بازی کرده بود. «جنگجوی پیروز» در زمان خود فروش خوبی داشت و به قول سینمایی‌ها حسابی دیده شد. پس از آن هم گودرزی در چند سریال طنز بازی کرد، ولی شاید بیشتر مردم او را با فیلم‌های جدی بشناسند نه فیلم و سریال‌های طنز. خانم گودرزی خودش با تاکید بر این نکته که با «جنگجوی پیروز» خیلی دیده شده، گفت: «در آن سال‌ها فیلم های طنز شرایط امروز را نداشتند و محدودیت‌های زیادی برای چنین فیلم‌هایی در کار بود. بااین‌حال کتمان نمی‌کنم که جنگجوی پیروز که آن را در کنار آقای اکبر عبدی بازی کردم، تا حد زیادی سرنوشت بازیگری مرا تغییر داد.»

درباره ی javad

مطلب پیشنهادی

عشق

ضایعات عشق و آریوی مخوف

اختصاصی مجله روزهای زندگی– ضایعات عشق و آریوی مخوف-  مهرداد که با سرعت می‏راند، وسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *