عیسی حسینی: شخصیت مرتضی به خودم نزدیک بود

عیسی حسینی

اختصاصی مجله روزهای زندگی – عیسی حسینی جوان هنرمند و خوش‌اخلاق کشورمان این روزها در سریال «روزگار جوانی» در حال نقش‌آفرینی در کاراکتر مرتضی است. گفت‌وگوی مجله روزهای زندگی را با او از دست ندهید.

لطفا خودتان را بیشتر معرفی کنید.
متولد 1367 تهران و اصالتا از طرف خانواده پدری آذری هستم. از سال 89 به‌صورت حرفه‌ای تئاتر کار می‌کنم. بیشتر فعالیتم در حوزه تئاتر بوده. از سال 90 تا الان در چند فیلم سینمایی و سریال نقش‌های کوتاهی بازی کردم. در سال 93 هم در یک فیلم سینمایی هم دستیار بودم و هم یکی از نقش‌های مکمل را بازی کردم.
چطور شد به «روزگار جوانی» دعوت شدید؟
با من تماس گرفتند. فکر می‌کنم حدود 180 نفری برای تست بازیگری آمده بودند. بعد از چند هفته تست گرفتن، بین 5 نفر اول قرار گرفتم.
از کاراکتر مرتضی و نقش خودتان بیشتر بگویید.
من مرتضی را خیلی دوست دارم. شخصیت مرتضی خیلی به شخصیت خودم نزدیک بود و این نشان از تیزبینی آقای اصغر توسلی، کارگردان مجموعه، داشت. منطقی بودن و اصالت آذری‌ام به خودم شباهت دارد. در کل مرتضی آرام است و به خاطر شخصیت و وضعیت زندگی که قبلا و حالا دارد، نسبت به بچه‌های دیگر منطقی‌تر است.
چقدر در دیالوگ‌ها دست‌تان باز بود؟
بسیار زیاد و خیلی جاها این اتفاق افتاد. آقای توسلی جدای از این‌که خودشان نظر می‌دادند، با روی گشاده به ما اجازه می‌دادند اکثر اوقات نظرات‌مان را بگوییم و انجام دهیم.
«روزگار جوانی» چه پیامی برای مخاطب داشت؟
ما پنج نفر نماینده برخی مشکلات، سلیقه‌ها و معضلات و حتی دلخوشی‌های نسل جوان هستیم و خوشبختانه توانستیم شوخی‌های جدید و غیرکلیشه‌ای کنیم و با سریال‌های دیگر متفاوت بود.
به نظر عیسی حسینی این سریال دیده شد؟
هر سریالی در شروع به زمان نیاز دارد تا بعد قضاوت شود. قضاوت مخاطب برای این فصل با فصل‌های قبلش باید عادلانه باشد. از این نظر که هر زمانی مخاطب و شرایط خاص خودش را دارد. همان‌طور که گفتم جنس شوخی‌های ما نسبت به سری اول سریال متفاوت است و این لازمه خوب‌شدن یک سریال است.
به نظرتان ساخته شدن دوباره یک سریال در سری‌های مختلف نشان از چیست؟
چند فاکتور باید در نظر گرفته شود چرا که «روزگار جوانی» امضای جناب توسلی است و قطعا ایشان دوست داشت این سریال در چند قسمت ساخته شود. بخش دیگر بازخورد و نظر مردم است و من فکر می‌کنم مردم «روزگار جوانی» را دوست داشتند که آقای توسلی اقدام به ساخت قسمت جدید سریال کرده است.

چرا استاد نجفیان را اذیت کردید؟
ما ایشان را اذیت نکردیم (خنده). آقای نجفیان شبیه هیچ هنرمندی نیستند. آرامش خاصی دارند و فرد بسیار بزرگوار و خیرخواهی هستند. این عزیزان با وجودشان حس دلگرمی به ما می‌دهند و ما به عشق بزرگان عرصه هنر پا به این عرصه گذاشتیم و مسیر برای ما هموار شده است.

دوست دارید با چه بازیگران و کارگردان‌هایی همکاری داشته باشید؟
دوست داشتم زودتر وارد این عرصه می‌شدم و به‌عنوان مثال با بزرگانی مثل مرحوم شکیبایی هم‌بازی می‌شدم. یا برای مثال از نسل قدیم دوست دارم با استاد علی نصیریان هم‌بازی شوم. ما بازیگران خوب و قدرتمند زیادی داریم، هم در نسل قبل و هم نسل جدید. کار کردن با بزرگان جدای از افتخار برای ما مثل کلاس درس است. همین‌طور دوست دارم با اکثر کارگردان‌های بزرگ چه نسل قبل و چه نسل جدید کار کنم چون هرکدام سبک و سیاق و ایده خود را دارند و این اتفاق برای من بسیار سازنده و موثر و بزرگ خواهد بود.

از: مینا پیروزیان- حامی کوماهی

ادامه این مطلب را در مجله 615 نوشتاری که هم اکنون در کیوسکهای مطبوعاتی سراسر کشور موجود است مطالعه کنید و یا از قست دانلود وب سایت PDF نشریه را خریداری کرده و در گوشی و تبلت خود مطالعه کنید

درباره ی javad

مطلب پیشنهادی

عشق

ضایعات عشق و آریوی مخوف

اختصاصی مجله روزهای زندگی– ضایعات عشق و آریوی مخوف-  مهرداد که با سرعت می‏راند، وسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *